
Investér i dine medarbejdere
For nogle er det svært at spørge, hvordan kolleger og medarbejdere har det, men det er vigtigt. Faktisk er det ifølge HR- og ledelseskonsulent Gitte Karlsen en vigtig investering at gøre.
Når vores kunder er tilfredse, er vi tilfredse.
Her på siden kan du læse om ortopædkirurg Nikolaj Rindom, som ejer Solbjerg Klinik på Frederiksberg, og som er en tilfreds NOVAX-bruger.
Hvis du og dine kolleger er interesserede i at få demonstreret, hvordan NOVAX-systemet kan sættes op, så det passer til netop jeres behov og patienttyper, er I altid velkomne til at booke en gratis og uforpligtende demonstration. Vi kommer til jer, når det passer i jeres travle arbejdsdag.
Ortopædkirurg Nikolaj Rindom gik systematisk til værks, da han ville skifte system. Grunden til skiftet var, at hans daværende leverandør efter hans mening ikke havde organisatoriske muskler til at videreudvikle systemet eller tilbyde en tilfredsstillende service. Han satte sig derfor grundigt ind i, hvilke muligheder der var på markedet.
"Jeg lod mig især vejlede af en artikel i Ugeskrift for Læger. Der var en praksis, der havde brugt energi på at definere deres behov og derefter udvalgt tre systemer, som de undersøgte nærmere. NOVAX vandt, fordi servicen var i top, og der var en brugervenlig flade," fortæller han.
"Jeg kunne jo se, at der var tale om en organisation af en vis størrelse, og at de havde det mest udbredte system blandt speciallæger. Sammen med artiklen gjorde det absolut NOVAX interessant for mig. Jeg har det sådan, at jeg ikke sparer på noget, der har direkte betydning for patientens behandling - og det gælder også for anskaffelsen af et journalsystem. Jeg ville have det bedste system, og da NOVAX ikke var dyrere end andre systemer, var der ikke meget at betænke sig på," fortsætter han.
Nikolaj Rindom var overbevist om sit valg af system, men som datoen for systemskiftet rykkede nærmere, opstod der alligevel en række bekymringer.
"Selve dataoverførslen var den ene ting, jeg var bekymret for. Den anden var, om systemet overhovedet fungerede. Én ting var jo, at det fungerede i andres klinik, men ville det fungere i min? Al information i min klinik ligger elektronisk, så jeg er superafhængig af et velfungerende system," siger Nikolaj Rindom om tiden op til opstarten med NOVAX-systemet.
Heldigvis blev bekymringerne gjort til skamme, da hele opstarten forløb uden problemer: "Jeg oplevede ikke processen som problematisk overhovedet. Ikke det fjerneste. Der kom en person ud, som konverterede systemet til det nye, så det var ikke noget problem. Al information blev overført, og systemet var let at bruge", siger han.
Efter at have brugt NOVAX i mange år er Nikolaj Rindom stadig godt tilfreds med sit valg. Han har haft NOVAX siden 2009 og synes stadig, at systemet fungerer godt: "Det er let at få overblik over patientforløb, og det er en fordel, at NOVAX taler godt sammen med de andre faggrupper. Kommunikationen i det hele taget fungerer rigtig godt", siger han.
Også for klinikkens personale har det været let at lære NOVAX at kende - da Nikolaj Rindom ansatte en ny receptionist, var hun godt kørende i systemet efter bare tre dage.
Selvom systemet er let at bruge kan man få brug for hjælp i en travl arbejdsdag, og her ser Nikolaj Rindom endnu en stor fordel ved NOVAX: "Der, hvor NOVAX har den største styrke, er, at der er en enormt god support. Hvis der er noget, der ikke fungerer, så bliver det løst lynhurtigt. Det betyder virkelig meget i en travl klinik. Der er det faktisk ligeså vigtigt, at mit journalsystem fungerer, som at jeg kan tænde min operationslampe", fortæller han.
For nogle er det svært at spørge, hvordan kolleger og medarbejdere har det, men det er vigtigt. Faktisk er det ifølge HR- og ledelseskonsulent Gitte Karlsen en vigtig investering at gøre.
Har du lavet ni armstræk eller sagt godmorgen ni gange, hvor du havde øjenkontakt med en kollega? Social kapital er en investering, der for nogle kræver træning.
Som Product Owner er det essentielt for Jeanettes arbejde at kende brugernes behov og arbejdsgange. Hun får input fra sine kolleger og er glad for dialogen med kollegerne i Danmark og udenlands.