
Investér i dine medarbejdere
For nogle er det svært at spørge, hvordan kolleger og medarbejdere har det, men det er vigtigt. Faktisk er det ifølge HR- og ledelseskonsulent Gitte Karlsen en vigtig investering at gøre.
Hos NOVAX A/S er vores omdrejningspunkt at have glade og tilfredse brugere. Derfor tilbyder vi en bred vifte af serivces og produkter, som kan lette NOVAX-brugernes arbejdsgange. Her på siden kan du læse om sundhedsplejerske Sultan Ö. Uysal og sundhedsfagkonsulent Lene Caspersen fra Høje Taastrup Kommune.
Hvis du og dine kolleger er interesserede i at opleve, hvordan NOVAX-systemet kan effektivisere jeres arbejdsgange, er I altid velkomne til at booke en gratis og uforpligtende demonstration hos jer på et tidspunkt, der passer jer. Klik herunder for at udfylde kontaktformularen, og så finder vi sammen et tidspunkt.
Citrix-frustrationer, manglende automatisering og alt for meget dialog med mellemmænd fik i december 2017 Høje Taastrup Kommune til at skifte deres gamle sundhedssystem ud med NOVAX Hosting. Det viste sig hurtigt at være den rette løsning. Teknologisk har mange kommuner måttet omstille sig i de senere år. Borgerne stiller i højere grad krav i forhold til adgang til informationer om for eksempel sundhedsplejerskernes vurderinger af børnenes trivsel og vækst. Derfor har Høje Taastrup Kommune valgt NOVAX Hosting.
Sundhedsfagkonsulent Lene Caspersen og sundhedsplejerske Sultan Ö. Uysal ved begge, hvor meget det betyder, at tingene bare fungerer, når sundhedsplejen er ude ved borgerne.
De forskellige opsætningsmuligheder hos NOVAX gør arbejdet lettere. Det betyder meget for os. Det er guld værd. Mange flere kan bruge det nu – førhen måtte sundhedsplejerskerne indimellem lægge computeren eller iPad’en ned i tasken igen, fordi det bare ikke virkede.
”Med den gamle løsning skulle vi logge på med Citrix for at få adgang. Det fungerede ikke optimalt. Vi blev smidt af – nogle gange kunne vi slet ikke logge på, og det var super frustrerende. Men måden, hvorpå man tilgår NOVAX på med NOVAX Hosting, er meget nemmere, da man bare tilgår det via browseren. Mange flere kan bruge det nu – førhen måtte sundhedsplejerskerne indimellem lægge computeren eller iPad’en ned i tasken igen, fordi det bare ikke virkede,” fortæller Lene Caspersen. ”De forskellige opsætningsmuligheder hos NOVAX gør arbejdet lettere. Det betyder meget for os. Det er guld værd.” Sultan Ö. Uysal nikker genkendende og tilføjer: ”Det er nemt at åbne, og det fungerer fint, når man skal vise vægtkurver og længdekurver. Det er nemt lige at lave en aftale, og det er nemt at finde journalen frem. Det er overskueligt at holde styr på nye fødsler, da det vil stå som en reminder, når man åbner programmet. Jeg skal ikke ind et andet sted for at se på listen. Det er mere overskueligt.”
Rollen som budbringer var noget, der endte med at tage for meget tid og energi ud af Lene Caspersen, der ligesom Sultan Ö. Uysal er superbruger af NOVAX og derfor får mange henvendelser på fejl og ønsker til systemet.
”Vi er jo ikke IT-folk, vi er sundhedsplejersker, og vi skulle ofte stå med tekniske spørgsmål og agere mellemmænd mellem IT-afdeling og systemleverandør. I dag, når der kommer tekniske spørgsmål, kan vi ringe direkte til NOVAX, som så henvender sig direkte til vores IT-afdeling og håndterer sagerne. Det letter arbejdsopgaverne og gør, at vi kan koncentrere os om andre ting.”
For nogle er det svært at spørge, hvordan kolleger og medarbejdere har det, men det er vigtigt. Faktisk er det ifølge HR- og ledelseskonsulent Gitte Karlsen en vigtig investering at gøre.
Har du lavet ni armstræk eller sagt godmorgen ni gange, hvor du havde øjenkontakt med en kollega? Social kapital er en investering, der for nogle kræver træning.
Som Product Owner er det essentielt for Jeanettes arbejde at kende brugernes behov og arbejdsgange. Hun får input fra sine kolleger og er glad for dialogen med kollegerne i Danmark og udenlands.